Atestat informatică C++/C# - Siruri si multimi

Siruri si multimi


Cererea a fost trimisă. Vom face update la video cât mai curând posibil.
Cere video cu proiectul

(Reducere de preț valabilă până pe 5 aprilie 2019)

Banii înapoi pentru clienții nemulțumiți pentru că noi nu îți promitem ci îți garantăm!

Descrierea proiectului

Lucrarea de fata are ca tema sirurile si multimile. Proiectul este realizat in Borland Pascal. Documentatia este realizata in Microsoft Word si contine 24 de pagini.

Programul atasat acestei documentatii este o exemplificare atat a tipului STRING(sir de caractere), cat si a tipului SET(multime) in limbajul Pascal, si a folosirii acestora. Programul consta in doua meniuri, unul pentru fiecare tip de date, cu ajutorul carora se pot efectua diverse operatii asupra sirurilor de caractere cat si asupra multimilor.

In cazul sirurilor de caractere am exemplificat functiile si procedurile enumerate mai sus. De asemenea am realizat cate o procedura pentru determinarea frecventei literelor intr-un sir, cat si una pentru ordonarea alfabetica a "n" siruri de caracter. Pentru tipul multime am exemplificat operatiile de reuniune("+"), intersectie("*") si diferenta("-"), iar pe langa acestea am realizat o procedura care afiseaza produsul cartezian al primelor 2 multimi citite din fisierul predefinit "multimi.txt".

S-au declarat variabilele globale, printre care un array de siruri de caractere, un array de multimi, cu care se va lucra pe timpul rularii programului in functie de ce optiune alege utilizatorul din meniul creat. Celelalte variabile globale indeplinesc diverse functii pe parcursul programului, pentru a nu incarca memoria cu variabile inutile.

Meniul sirurilor este afisat in cadrul programului principal, iar pentru meniul multimilor a fost creata o procedura (meniu_mult) de afisare separata pentru a nu ingreuna citirea codului.

Toate procedurile au primit nume semnificative pentru actiunile care le indeplinesc in rularea programului. Vom descrie pe scurt ce face fiecare dintre procedurile create:

  1. ‘citire_1s’ – cu ajutorul acestei proceduri se citesc sirurile de caractere de la tastatura;
  2. ‘detalii’ – cu ajutorul acestei proceduri se afiseaza datele autorului acestui program;
  3. ‘concatenare’ – in aceasta procedura se exemplifica functia CONCAT;
  4. ‘copiere’ - – in aceasta procedura se exemplifica functia COPY;
  5. ‘lungime’ - – in aceasta procedura se exemplifica functia LENGTH;
  6. ‘cautare’ - – in aceasta procedura se exemplifica functia POS;
  7. ‘stergere’ - – in aceasta procedura se exemplifica procedura DELETE;
  8. ‘inserare’ - – in aceasta procedura se exemplifica procedura INSERT;
  9. ‘valtostr’ - – in aceasta procedura se exemplifica procedura STR;
  10. ‘strtoval’ - – in aceasta procedura se exemplifica procedura VAL;
  11. ‘frecventa’ – in aceasta procedura se determina de cate ori apare fiecare litera in sirul de caractere citit, indiferent daca este litera mare sau litera mica;
  12. ‘ordonare’ - – in aceasta procedura se exemplifica operatorii relationali prin ordinarea a ‘n’ siruri de caractere citite de la tastatura;
  13. ‘citire’ - – in aceasta procedura se citesc multimile din fisierul text predefinit ‘multimi.txt’ pentru afisare sau utilizarea acestora in operatiile asociate multimilor;
  14. ‘afisare’ – in aceasta procedura se afiseaza pe ecran multimile citite din fisier;
  15. ‘intersectia’ - – in aceasta procedura se realizeaza intersectia multimilor citite din fisier si se afiseaza pe ecran rezultatul acesteia;
  16. ‘reuniunea’ – in aceasta procedura se realizeaza reuniunea multimilor citite din fisier si se afiseaza pe ecran rezultatul acesteia;
  17. ‘diferenta’ – in aceasta procedura se realizeaza diferenta primelor doua multimi citite din fisier si se afiseaza pe ecran rezultatul acesteia;
  18. ‘produs’ – in aceasta procedura se realizeaza produsul cartezian al primelor doua multimi din fisier si se afiseaza pe ecran rezultatul acetuia;

Programul principal consta in afisarea meniului si citirea optiunii, respectiv trimiterea in program la diferite proceduri in functie de alegerea facuta de utilizator. In cazul in care este aleasa optiunea "11" utilizatorul va fi trimis la procedura de afisare a meniului multimii (meniu_mult) de unde acesta va putea realiza diverse operatii pe multimile introduse in fisierul "multimi.txt" (fiecare multime pe cate un rand) sau se va putea intoarce la meniul principal, cel al sirurilor de caractere.