Atestat informatică C++/C# - Sudoku

Sudoku


Cererea a fost trimisă. Vom face update la video cât mai curând posibil.
Cere video cu proiectul

(Reducere de preț valabilă până pe 30 noiembrie 2019)

Banii înapoi pentru clienții nemulțumiți pentru că noi nu îți promitem ci îți garantăm!

Descrierea proiectului

Tema proiectului o constituie dezvoltarea unui program de prezentare a celebrului joc Sudoku, cu interfata vizuala realizata in programul Visual C#. Documentatia este realizata in Microsoft Word.

Sudoku este un joc în formă de grilă inventat și inspirat de pătratul latin și de problema celor 36 ofițeri a lui Leonhard Euler. Scopul jocului este de a umple această grilă cu cifrele de la 1 la 9 respectând anumite condiții, cu unele cifre fiind de la început dispuse în grilă.

Grila jocului este un pătrat de nouă pe nouă căsuțe, subdivizat în tot atâtea pătrate identice, numite regiuni (vedeți figura). Regula jocului este simplă: fiecare rând, coloană sau regiune nu trebuie să conțină decât o dată cifrele de la unu la nouă. Formulat altfel, fiecare ansamblu trebuie să conțină cifrele de la unu la nouă o singură dată.

Cifrele nu reprezintă decât o convenție, relațiile aritmetice între ele nefiind de nici un folos. Orice ansamblu de simboluri distincte: litere, forme, culori, pot fi folosite fără a se modifica regulile jocului. Dell Magazine, primul care a publicat grile, a folosit cifre în publicațiile sale. Dimpotrivă, Scramblets, de la Penny Press, și Sudoku Word, de Knight Features Syndicate, folosesc amândouă litere.

Interesul jocului consistă în simplitatea regulilor sale și în complexitatea soluțiilor sale. Grilele publicate au de obicei un nivel de dificultate indicat, iar editorul are posibilitatea să indice și un timp de rezovare probabil. Cu toate că, în general, grilele ce conțin mai multe cifre completate sunt mai ușoare, inversul nu este în totdeauna adevărat. Dificultatea veritabilă a jocului rămâne totuși în a găsi suita exactă a cifrelor rămase.

Acest joc a inspirat deja mai multe versiuni electronice care aduc un interes diferit rezolvării grilelor Sudoku. Forma sa de tip grilă și folosirea lui într-un scop ludic îl aduc mai aproape de alte jocuri publicate în ziare, cum ar fi careurile și problemele de șah.

Profesorii recomandă practicarea jocului Sudoku ca antrenament pentru gândirea logică. Nivelul de dificultate poate în acest caz să fie adaptat publicului. Grilele sunt publicate în ziare, dar pot fi și generate cu ajutorul unui computer.

Aceasta aplicatie realizata in C# pune la dispozitie utilizatorilor 3 niveluri de dificultate: usor, mediu, dificil. De asemenea, utilizatorul are la dispozitie butoanele "Arata solutie", "Joc nou", "Incarca Joc", "Salveaza joc".